QUÈ ÈS UNA WEBQUEST?

                   

                               Una proposta metodològica per utilitzar internet a l'aula


Una WebQuest  és una activitat estructurada i guiada per un mestre/a amb l'objectiu d'utilitzar internet a classe i que els alumnes accedeixen a fonts fiables i no perden el temps navegant sense obtenir dades rellevants.

Les WebQuest són considerades una estratègia didàctica en la qual els alumnes de qualsevol nivell educatiu passen a exercir un paper actiu en la seua formació i es converteixen en constructors de coneixement. 

Per exemple, imagina que els alumnes necessiten buscar informació sobre emocions. Doncs en aquest cas, el docent seleccionaria prèviament diversos recursos vinculats amb el tema i els posaria en mans dels alumnes.                                                           

Va ser desenvolupada l'any 1995 a la Universitat Estatal de San Diego. Des d'aquest moment s'ha considerat com una de les tècniques per a l'ús i integració de l'internet a l'escola.

Segons B. Dodge i T. March, una WebQuest es compon de sis parts essencials: Introducció, Tasca, Procés, Recursos, Avaluació i Conclusió:

  1. Introducció. En aquesta fase s'orienta als alumnes  i s´analitza el seu interès pel tema fent ús de qualsevol estratègia.
  2. Tasca. Consisteix en la descripció del que hauran d'haver realitzat a la fi del procés.
  3. Procés. En aquest apartat es descriuen els passos que han de seguir els alumnes per dur a terme la feina. Pot ser convenient la divisió de la tasca en subtasques que ajuden a la planificació de l'activitat.
  4. Recursos. Consisteix en una relació de llocs web localitzats pel mestre/a. No necessàriament els recursos necessaris han de ser pàgines web, sinó que poden ser d'un altre tipus: llibres i enciclopèdies, fullets, vídeos, aplicacions informàtiques educatives.
  5. Avaluació. Aquí s'especifica clarament quins són els criteris de valoració i els criteris amb què es van a qualificar la feina encomanada.
  6. Conclusió. Serveix per resumir l'experiència, animar a la reflexió sobre el procés i generalitzar alló que es vol aconseguir.


Com un avantatge al seu favor, hi ha el fet que els docents no necessiten dominar complicades eines informàtiques per a la creació d'una WebQuest, sinó simplement un programa d'edició de pàgines web. Una WebQuest, 
 es convertirà segurament en un recurs immillorable per als seus alumnes, ja que parteix d'uns interessos concrets, d'una realitat determinada, d'una problemàtica a la qual es va a donar un tractament i una resposta adequada.



Comentarios

Entradas populares de este blog

QUÈ ÉS EL SYMBALOO?

Robótica en l'Educació Infantil