Blog: beneficiós o perduda de temps?
És beneficiós tindre un blog o pel contrari és una perduda de temps? 🤔
Un blog és una pàgina web on les persones poden publicar articles o textos relacionats amb algun tema del seu interés. També, permeteix a altres persones tindre accés a la informació que es publique en el blog així com la seua participació mitjaçant comentaris.
A més, existeixen diversos tipus de blogs com per exemple, blogs de recursos, blogs docents, blogs d'aula, etc.
Un blog de recursos fa referència a l'aportació de recursos analògics, digitals, fitxes, links, unitats didàctiques, llibres, etc.
Un blog d'aula presenta totes aquelles activitats que es fa amb l'alumnat en l'aula documentat mitjançant fotos i/o videos i amb una breu descripció.
I un blog docent es caracteritza per les reflexions del professor/a sobre l'educació, la profesió i sobre el dia a dia en l'aula.
Per altra banda, els blogs poden tindre advantatges i desavantatges.
Els aspectes positius de crear i/o tindre un blog són:
- Enriquereix la comunicació amb altres persones mitjançant comentaris.
- És molt fàcil crear un blog i publicar continguts en ell.
- És gratuit.
- A banda de textos, es poden publicar imatges, videos, sons i presentacions que ens agraden.
- Hi han diferents pàgines de dissenyar un blog com per exemple; blogger, blogalia, etc.
- Es considera una eina important per a dur a terme una educació a distància.
- Es pot utilitzar en el procés d'ensenyament - aprenentatge per a què l'alumne/a estiga motivat.
- També pot ser creat per un professor/a on aquest blog siga una font d'informació per a l'alumnat per a complementar els continguts que es donen mitjaçant enllaços, videos, etc i a més hi pot haver una interacció entre docent - alumne/a.
- Ajuda al domini dels recursos TIC de una forma més personalitzada.
Per altra banda, els bogs també tenen aspectes negatius com:
- Les plantilles que es dona en el blog no es poden modificar del tot.
- És fundamental que el blog estiga escrit per una persona que sàpiga expressar-se alhora d'escriure ja què sino podria acabant abandonar - ho.
- En cas de que el blog siga d'un professor/a, aquest/a tindrà que tindre en compte les habilitats del seu alumnat perquè sino pot causar - los frustració i desmotivació.
- Fundamental que el blog s'establisca com a un disseny instruccional educatiu ja què no promou l'aprenentatge significatiu per ell mateix.
- Les persones que escriuen al blog, poden obtar per copiar i pegar escrits d'altres autors sense referenciar - los.
- En ocasions, poden presentar massa informació dels continguts que es publiquen.
Tenint en compte tots aquests aspectes tant els positius i els negatius, arribem a la conclusió de què dissenyar un blog sí es beneficiós ja què es pot aprendre moltes coses i a més ampliar els teus coneixements. També, el pot ajudar a compartir experiències amb altres i veure la forma en que s'organitzen, és a dir, pot servir - te d'ajuda per a la teua professió, per exemple. També, pots agafar idees d'algun recurs que vullgues utilitzar en la teua aula amb els nens/es o inclús llegir reflexions de qualsevol altre docent sobre educació, la profesió i el seu dia a dia en l'aula. A banda de tot açò, pots visitar els blogs d'altres docents i intercanviar opinions així com aconsellar-los en qualsevol cosa i intercanviar experiències que hàgeu visqut.
Amb tot açò, s'ampliaran els coneixements i serà molt enriquidor per a la persona i/o alumne/a per al seu procés d'ensenyament - aprenentatge ja què el seu aprenentatge serà actiu i farà que els docents estiguen motivats per a publicar més continguts al blog.
A continuació, en aquest video es pot veure els passos que hi han que seguir per a crear el teu propi blog.
Comentarios
Publicar un comentario