Societat digital
La societat digital i les seues implicacions educatives. Problemàtiques i possibilitats dels contextos virtuals per a l'aprenentatge.
En l’actualitat la majoria d’alumnes aprenen amb recursos visuals amb l´utilització de les TIC. Açò podrà tindre avantatges i desavantatges. Per exemple ,com avantatge podrá ser que si l’alumne necessita saber alguna cosa, ràpidament podrà buscar la informació a internet i com a desavantage que no es crea un aprenentatge significatiu per a l’alumne ja que no li costa res com aprendre conceptes si sempre busca la forma més senzilla per aprendre.
Per altra banda, quan es diu que l’alumne curiós vol aprofundir els seus conceptes, sí que és veritat que la recerca o la informació que vulga tenir la buscarà en internet, i fins que no trobe el que vol (el que li agrada), no va a parar. Açò ocorre no sols amb l’alumne curiós, sinó també amb l’alumne que li agrada el tema que s'està tractant, és a dir, si estem parlant d’un tema que a l’alumne li agrada, de segur que buscara informació detallada per a saber el que vol exactament.
Altra forma d'aprenentatge amb els contextos virtuals podrien ser els videojocs.Mitjançant el joc es podrien tractar diversos temes socials com per exemple la diversitat i la pregunta que es fem és: com aborden els videojocs el tema de la diversitat?.
En els videojocs, col·locar enfermetats com a tema principal és considera un tema tabú, però a pesar d’açò, podem trobar varios jocs que tracten aquest tema, com pot ser el videojoc : Hellblade Senua's Sacrifice. Per a fer aquest joc han hagut d’estudiar a fons la enfermetat i els seus efectes, com pot ser les veus del cap. Amb aquest estudi han aconseguit transportar al jugador a sentir el que la protagonista sent. Però a pesar d’això, el jugador seguirà veient a la protagonista. Per a una millor integració en el videojoc i en l'enfermetat, el millor seria posar al jugador en primera persona, és a dir, veure el que veurà la protagonista (al igual que molts jocs shooter). De la manera en el que ho fan, és més veure una pelicula que sentir-se dins del joc.
Per concloure, no hem d’oblidar-nos dels aspectes principals de les TIC. Hem de normalitzar les TIC a infantil ja què és un recurs molt eficaç que pot ajudar als xiquets encara que hi ha vegades que es globalitza els problemes de la societat en edats petites. També amb les TIC ens ahorren temps i espai ja què pots trobar informació més ràpidament que si el busques a un llibre. La societat és la que imposa el terme aprendre a aprendre incorporant les TIC tot i que en alguns llocs s’està produint una bretxa digital que està derivant en exclusió social. A més, amb les TIC apareix una nova intel·ligència que s’anomena ambiental. Amb aquesta intel·ligència influeix en el pas de la societat del coneixement sense desaprofitar l’habilitat cognitiva.
Comentarios
Publicar un comentario